Friday, February 12, 2021

Οι ηλικιωμένοι αποκλείονται από την ψηφιακή εκπαίδευση, αλλά η διασκέδαση μπορεί να τους φέρει, λέει ο AGE στο συνέδριο

 

Flyer-ICTSkills4all-final-event-Φεβ21

  
Η AGE συμμετείχε στο τελικό συνέδριο του έργου ICTSkills4All, ένα έργο Erasmus + που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων ηλικιωμένων. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, συζητήσαμε με τον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έναν εκπρόσωπο της μονάδας της Επιτροπής που εργάζεται για την ηλεκτρονική υγεία και τη γήρανση και έναν εκπρόσωπο της Microsoft.


Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι μια στενή έννοια και πρέπει να επεκταθούν στον αλφαβητισμό και την προσβασιμότητα των μέσων

Ο συνάδελφός μας Philippe Seidel εξήγησε γιατί είναι μερικές φορές παραπλανητικό να μιλάμε για έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων: πολλά ηλικιωμένα άτομα έμαθαν πώς να χρησιμοποιούν γραμμές εντολών στο παρελθόν, αλλά αυτές οι δεξιότητες δεν είναι πλέον σχετικές. Αν και υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τη χρήση τεχνολογιών για την υγεία και τη βελτίωση της επικοινωνίας, η έλλειψη ψηφιακής ένταξης των ηλικιωμένων εμποδίζει την ανάπτυξή τους, σημείωσε τόσο ο υπεύθυνος πολιτικής μας όσο και ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.

Με την «ψηφιακή ένταξη», ο Philippe σήμαινε μια σειρά παραγόντων: οι δεξιότητες είναι σημαντικές, αλλά η συνδεσιμότητα και η οικονομική πρόσβαση είναι εξίσου σημαντικές. Επιπλέον, η προσβασιμότητα διαδικτυακών εργαλείων για άτομα με αναπηρία δεν είναι δεδομένη, σε ένα πλαίσιο όπου πολλές ζωτικές καθημερινές υπηρεσίες κινούνται στο Διαδίκτυο. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η εμπιστοσύνη στις ψηφιακές τεχνολογίες: οι καταχρηστικές πρακτικές όπως το ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing) είναι όλο και πιο περίπλοκες, ο πολλαπλασιασμός πλατφορμών και ιστότοπων σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο να γνωρίζουμε τι να εμπιστευόμαστε.

"Οι πρωτοβουλίες ψηφιακών δεξιοτήτων πρέπει να αυξήσουν τη συνολική παιδεία στα μέσα ενημέρωσης , όχι μόνο τις τεχνικές δεξιότητες. Θα πρέπει να ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα και τη δημιουργία περιεχομένου και να λαμβάνουν υπόψη αυτό που ζωντανεύει τους μαθητές , και ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους μαθητές: θέλουν να διασκεδάσουν, να εκτιμηθούν για τη μάθησή τους και να κοινωνικοποιηθούν. " πρόσθεσε ο Philippe Seidel

Υπογραμμίσαμε επιπλέον ότι, ενώ τα προβλήματα που συνδέονται με τον ψηφιακό γραμματισμό των ηλικιωμένων έχουν περιγραφεί πολύ καλά στο Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση της Επιτροπής (στο οποίο η AGE παρείχε συνεισφορά ), δεν προτείνονται σχεδόν συγκεκριμένες δράσεις για τα ηλικιωμένα άτομα. Οι μη τυπικές ρυθμίσεις μάθησης αναφέρονται μόνο εν συντομία και οι πρωτοβουλίες επικεντρώνονται στην τυπική, αρχική εκπαίδευση. Η ΕΕ θα μπορούσε να υποστηρίξει τέτοιες πρωτοβουλίες πολύ περισσότερο μέσω της χρήσης κεφαλαίων, της ανταλλαγής ορθών πρακτικών και της ευαισθητοποίησης με τις εθνικές διαχειριστικές αρχές των κονδυλίων της ΕΕ και των πιθανών φορέων προώθησης έργων. Υπάρχουν μερικά καλά παραδείγματα, όπως το Digitol , το MobileAge ή το έργο FAITh που μόλις ξεκίνησε , αλλά πρέπει να αναβαθμιστούνΓια να είναι επιτυχημένα, τα έργα πρέπει να βασίζονται στην εκμάθηση από ομοτίμους, να εστιάζουν στις ατομικές ανάγκες των ηλικιωμένων μαθητών, να είναι διασκεδαστικά και κοινωνικά .
  

Επιτροπή, ευρωβουλευτής και Microsoft: σχεδιάστε διαδικτυακές υπηρεσίες με ηλικιωμένους, δημιουργήστε μια συγκεκριμένη στρατηγική και αυξήστε την εμπιστοσύνη

Από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η κ. Irina Kalderon Libal υπογράμμισε τη σημασία της γήρανσης του πληθυσμού και τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες των τεχνολογιών στο περιβάλλον της υγείας και της μακροχρόνιας περίθαλψης, και πέραν αυτής για την ενεργοποίηση και την υγιή γήρανση. Για να είναι αποτελεσματικά, τα έργα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες πρέπει να σχεδιαστούν με ηλικιωμένους και όχι μόνο με αυτούς, επεσήμανε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, ο οποίος υπογράμμισε επίσης τη δυναμική που δημιουργήθηκε από τα συμπεράσματα του Συμβουλίου για τα ανθρώπινα δικαιώματα των ηλικιωμένων σε μια εποχή ψηφιοποίησηςΟ βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Victor Negrescu τόνισε πόσο σημαντικό είναι να σκεφτούμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο δράσης της ΕΕ για τις ψηφιακές δεξιότητες για ηλικιωμένους. Η ΕΕ έχει τώρα την ευκαιρία να οικοδομήσει συνεκτικές πολιτικές για τη γήρανση σε όλους τους σχετικούς τομείς πολιτικής και πρέπει να αδράξει αυτήν την ευκαιρία. Ο εκπρόσωπος της Microsoft, κ. Quang-Minh Lepescheux παρουσίασε ένα επιτυχημένο έργο από τη Σιγκαπούρη για τη δημιουργία εικονικών κλινικών, όπου οι ηλικιωμένοι μπορούν να περάσουν και να ρωτήσουν τους νεότερους ειδικούς για τον ψηφιακό κόσμο. Τόνισε επίσης ότι η ασφάλεια είναι ένας σημαντικός τομέας στον οποίο οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να κάνουν περισσότερα, αλλά τελικά αυτό δεν θα είναι αποτελεσματικό χωρίς αύξηση του γραμματισμού των μέσων ενημέρωσης.

Το έργο Erasmus + ICTSkills4All , συντονισμένο από το Πανεπιστήμιο του Πόρτο, χαρτογράφησε διαδικτυακούς πόρους για τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων σε ηλικιωμένους ενήλικες. Το έργο έχει επίσης αναπτύξει υλικό για να κάνει τις ψηφιακές πλατφόρμες ευκολότερες στη χρήση και να χτίσει προγράμματα ψηφιακής εκπαίδευσης για ηλικιωμένους που χρησιμοποιούν ομότιμες και διαγενεακές προσεγγίσεις.
  

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Philippe Seidel,  philippe.seidel@age-platform.eu
  

Χρήσιμοι σύνδεσμοι:


Επικοινωνία για προώθηση στην κοινωνία μας του θέματος ,ώστε να εφαρμοστεί στη πόλη μας ,μέσα από τον Δήμο!

τηλεφ 6932755008

Συνάντηση στα γραφεία μας Ιουστινιανού 19 Σέρρες!

No comments:

Post a Comment

Η μηνιαία σας ενημέρωση του ΟΗΕ για τη Δεκαετία Υγιούς Γήρανσης Μάρτιος 2023

  Η μηνιαία σας ενημέρωση του ΟΗΕ γ...